Často kladené otázky
Musím hlásit, kdo v bytě bydlí?
§ 1177: Občanský zákoník (89/2012 Sb.).
Pro náležité fungování správy domu je nutné, aby Výbor měl k dispozici aktuální kontakty na vlastníky, nájemníky a všechny uživatele bytu. Jsou důležité při havariích , v rámci vyúčtování služeb, atd… Prosíme neprodleně nás vždy informujte o změnách v užívání bytu a kontaktech na osoby, které byty obývají.
Co dělat v případě havarijní poruchy?
V případě havarijní poruchy na společných elektrorozvodech, topení, teplé a studené vody
k bytovým vodoměrům a netěsnostech plynu od hlavního uzávěru plynu k plynoměru:
– v pracovní dny v běžné pracovní době kontaktujte technika naší správcovské firmy paní Zuzanu Bielikovou tel.: 602 286 621
– o víkendech a mimo pracovní dobu jejich HAVARIJNÍ SLUŽBU tel.: 602 299 898
Rozvody teplé a studené vody od vodoměru dále, rozvody plynu od plynoměru dále a elektroinstalace od elektroměru do bytu není společné vlastnictví. Opravy na tomto zařízení si každý vlastník hradí sám na vlastní náklady. Je samozřejmě možné pro opravu kontaktovat výše zmíněná telefonní čísla.
Dále se doporučuje každý rok kontrolovat funkci hlavních uzávěrů vody a plynu do bytu. Pro případ havárie se seznámit ,kde ve sklepních prostorách se nachází hlavní uzávěr teplé a studené vody pro jednotlivé stoupačky. Uzávěry jsou popsané.
Jak postupovat v případě hlášení poruchy, kdy nejde o havárii (nefunkční světlo, drobné netěsnosti na rozvodech vody a topení, nefunkční topení)?
Kontaktovat výbor, ideálně emailem nebo prostřednictvím formuláře na webu.
Mohu využít společný prostor na chodbě domu?
Je povinností udržovat chodby průchozí a bez jakýchkoliv věcí, které by mohly v případě nutnosti omezit zásah IZS. Hovoří o tom i § 5 odstavec 1 písmeno b) zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně.
Jak informovat výbor a vlastníky o chystané rekonstrukci?
Jak mám postupovat při špatně zadané platbě (dvojitá úhrada do fondu oprav).
V případě, že budete chtít vrátit platbu dříve, je nutné požádat výbor elektronicky (kontaktní formulář, email).
Zapomněl jsem zaplatit / neodešla platba do fondu oprav. Jak postupovat?
Neprodleně kontaktovat předpis a evidenci, paní Dvořákovou dvorakova.pavla@tommi.cz
tel.č. 724832606
Nefunguje nám čip / ztratil jsem čip. Jak mám postupovat?
Kontaktujte výbor přes email nebo kontaktní formulář.
V případě nefunkčního čipu zadejte číslo čipu. Bude vám vystaven náhradní.
V případě ztráty je nutné,aby o nový čip požádal pouze vlastník bytu.
Prosíme zadat čísla všech funkčních čipů. Díky těmto číslům identifikujeme ztracený čip a bude zablokovaný.
Při ztrátě je nutné uhradit cenu za nový čip dle aktuálního tarifu (může se v čase měnit).
Nejsem spokojen s úklidem domu nebo čistotou v domě.
Je potřeba pořídit fotodokumentaci a zaslat podnět na email výboru.
Potřebuji změnit jméno na zvonku u vchodových dveří.
Číslo domu, číslo bytu a nový text řádku.
Jakou má povinnost nový vlastník k výboru?
Vyplnit souhlas ke zpracování osobních údajů vlastníka (nájemníka jednotky).
Tento tiskopis je ke stáhnutí v záložce DOKUMENTY na webu. Nebo požádat výbor o zaslání.
Plánuji provádět rekonstrukci. Jsou k dispozici nějaké výkresy domu?
Výkresy je možné si ofotit v kanceláři SVJ.